Maciej Winiarek

Myślenie krytyczne wspiera komunikację

Kompetencje komunikacyjne są jednymi z najbardziej poszukiwanych umiejętności na rynku pracy. Według badań, aż trzy z dziesięciu najbardziej pożądanych kompetencji dotyczą komunikacji, współpracy oraz zarządzania ludźmi. Skuteczna komunikacja to podstawa efektywnego zarządzania zespołami, budowania relacji i osiągania sukcesów w organizacjach.

Nasze szkolenie – Twoje rozwiązanie

Nasze 1- lub 2-dniowe szkolenie „Usprawnianie komunikacji” to warsztatowa forma nauki, której celem jest:

  • Wprowadzenie myślenia krytycznego jako fundamentu komunikacji.
  • Rozwój umiejętności słuchania, budowania klarownych wypowiedzi i rozwiązywania problemów interpersonalnych.
  • Poznanie narzędzi wspomagających efektywną komunikację w zespołach.

Szkolenie oparte jest na praktycznych ćwiczeniach, które pozwalają uczestnikom na rozwój kompetencji nie tylko komunikacyjnych, ale również w obszarze myślenia krytycznego, współpracy i kreatywności (tzw. Kompetencje 4K).

Struktura szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy uczą się m.in.:

  • 7-8 narzędzi myślowych wspomagających komunikację.
  • Rozpoznawania różnic między faktami a opiniami oraz wpływu emocji na komunikację.
  • Technik zarządzania trudnymi zachowaniami i minimalizacji błędów komunikacyjnych.
  • Modelowania efektywnej komunikacji w pracy i życiu codziennym.

Dlaczego warto?

Szkolenie pozwala na wprowadzenie do organizacji kultury pracy opartej na otwartej i jasnej komunikacji, co przekłada się na:

  • Lepszą współpracę w zespołach.
  • Redukcję konfliktów i błędów wynikających z niejasnej komunikacji.
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołowej.

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla liderów, samodzielnych specjalistów oraz członków zespołów projektowych, którzy chcą usprawnić komunikację i rozwijać kulturę kompetencji 4K w swoich organizacjach. Grupa uczestników to 12-24 osób, co sprzyja interakcji i wymianie doświadczeń.

 

Myślenie krytyczne z pewnością mogłoby wdrożone wesprzeć komunikację w naszej firmie. Umiejętność rozwiązywania problemów zamiast unikania ich lub kierowania się faktami a nie emocjami stworzyłoby to miejsce bardziej przyjaznym i sprawiedliwym, rozwojowym, a nie kręcącym się w kółko bez refleksji i działającym siłą rozpędu. 

 

Jeśli interesuje Cię to szkolenie, to napisz do mnie, a ja przygotuję ofertę dedykowaną Twojej firmie, Twoim potrzebom – maciej.winiarek@krytycznemysleniedlabiznesu.pl 

 

UWAGA

Rozwój myślenia krytycznego to proces. Nie jest możliwe nauczenie się myślenia krytycznego poprzez przeczytanie książki, obejrzenie webinaru, czy uczestnictwo w szkoleniu. To przede wszystkim codzienna praca, świadome zatrzymanie się i używanie narzędzi myślowych. Organizacje, które poważnie myślą o rozwoju tej kompetencji wśród swoich współpracowników powinny myśleć o tym projekcie w kategorii kilku lat.