Maciej Winiarek

Myślenie krytyczne – zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów

Dlaczego zarządzanie konfliktami?

Konflikty są nieuniknione w każdej organizacji, jednak to nie ich obecność jest problemem – problemem jest brak skutecznych metod ich rozwiązywania. Konflikty mogą wystąpić pomiędzy pracownikami, w relacjach pracownik-przełożony, a także z klientami. Zamiast pozwalać konfliktom „zarządzać” organizacją, warto nauczyć się, jak nimi świadomie zarządzać, aby przekuć je w pozytywne doświadczenia.

Nasze podejście

Szkolenie „Zarządzanie konfliktami” opiera się na myśleniu krytycznym i promuje podejście „win-win” jako alternatywę dla kompromisu. Dzięki zastosowaniu narzędzi myślowych uczestnicy uczą się, jak odsunąć emocje na bok i skoncentrować się na efektywnym rozwiązaniu konfliktu. Zwiększenie klarowności, bezpieczeństwa psychologicznego oraz lepsza współpraca w zespołach to tylko niektóre z korzyści płynących z tego szkolenia.

Cele szkolenia

Podczas dwudniowego warsztatu uczestnicy:

  • Uczą się, jak definiować i analizować konflikty, zrozumieć potrzeby obu stron oraz znaleźć rozwiązania, które satysfakcjonują wszystkie strony.
  • Poznają narzędzie myślowe „Chmura TOC” oraz inne procesy wspierające rozwiązywanie konfliktów na zasadzie „win-win”.
  • Pracują nad własnymi konfliktami, szukając rozwiązań, które mogą wdrożyć od razu po szkoleniu.

Struktura szkolenia

Szkolenie obejmuje 8 modułów podzielonych na dwa dni, podczas których uczestnicy pracują nad realnymi konfliktami i rozwijają swoje kompetencje w zarządzaniu nimi. Program zawiera m.in.:

  • Definiowanie konfliktów, potrzeb oraz różnic między „chceniem” a rzeczywistymi potrzebami.
  • Warsztaty praktyczne oparte na narzędziach myślowych, takich jak „Chmura TOC” i „Macierz Zmiany” Goldratta.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i profilaktyki konfliktów poprzez usprawnienie komunikacji w zespołach.

Dlaczego warto?

Dzięki szkoleniu uczestnicy zyskują:

  • Zrozumienie, że konflikty mogą być rozwojowe i prowadzić do poprawy atmosfery w pracy.
  • Narzędzia do skutecznego rozwiązywania konfliktów oraz lepszej komunikacji w zespołach.
  • Możliwość pracy w kulturze Kompetencji 4K (Krytyczne Myślenie, Kooperacja, Komunikacja, Kreatywność), co wpływa na większą samodzielność i zaangażowanie pracowników.

 

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do liderów średniego szczebla, specjalistów oraz członków zespołów projektowych. Liczba uczestników to 12-24 osoby, co pozwala na intensywną pracę warsztatową.

 

“Szkolenie z krytycznego myślenia było bardzo uświadamiające i zrealizowane w bardzo praktyczny sposób. Dało narzędzia do wykorzystania w przyszłości i uruchomiło w zespole chęć do zmiany w działaniu.”

 

Jeśli interesuje Cię to szkolenie, to napisz do mnie, a ja przygotuję ofertę dedykowaną Twojej firmie, Twoim potrzebom – maciej.winiarek@krytycznemysleniedlabiznesu.pl 

 

UWAGA

Rozwój myślenia krytycznego to proces. Nie jest możliwe nauczenie się myślenia krytycznego poprzez przeczytanie książki, obejrzenie webinaru, czy uczestnictwo w szkoleniu. To przede wszystkim codzienna praca, świadome zatrzymanie się i używanie narzędzi myślowych. Organizacje, które poważnie myślą o rozwoju tej kompetencji wśród swoich współpracowników powinny myśleć o tym projekcie w kategorii kilku lat.